En ganska ovanlig, men god frukost

Hallå läsare!
Jag har precis varit nere i köket och gjort frukost.
det blev nudelsoppa på hönsbuljong, nudlar, lök, morötter och ägg som jag rörde i.
Jag ville ha svamp och purjolök men det fanns icke :/ men gott var det!
Jag tror på sådana frukostar, jag har tröttnar på musli, flingor, fil, mackor och hela det köret.
Lite roligare att äta något ovanligt och mer matigt, variera är nyttigt!

Jag har inte sovit inatt, låg och vred på mig i nästan två timmar och jag var helt enkelt inte trött.
så det blev massa miami ink och nigella express.
Jag börjar inte förrän 10.10 så om det ljusnar tillräckligt fort så ska jag nog ta och gå en runda.

FÖRRESTEN!
ni som har varit hemma hos mig vet att vårt köksfönster är ganska stort, och dörren och altanen är precis utanför.
jag hatar att stå i köket själv när det är mörkt ute eftersom att jag är väldigt mörkrädd,
och precis när jag skulle släcka till köket och gå upp för trappan så hör jag en duns på altanen!
snacka om att jag sprang fort i trappan, skakade i händerna och hjärtat bultade som bara tusan!
usch, undrar vad det var, förmodligen bara en utekatt som välte nåt men ändå!
den första tanken jag fick i huvudet vad, " herregud, det är någon där ute som stod och tittade på mig hela tiden!" nej usch, jag gillar verkligen inte mörker. sen när det är fullt ljus i köket så ser man ju ännu mindre ut på altananen.

Men iallafall.
jag har kommit på en del grejer jag ska uppnå.

1. Jag MÅSTE sluta bita på naglarna
2. jag borde lära mig att somna i tid och gå upp i tid
3. jag ska lära mig att sluta småäta
4. jag får börja motionera och sluta vara så lat!

Iallafall, nu blir det tvn för mig och här kommer en bild på frukosten.
det ser dock inte så aptitligt ut men det var jättegott!
Vi hörs, pusspuss.


Kommentarer
Postat av: sanne

jag blir också rädd för allt :P

Ibland när man är ensam hemma och är nere i källaren här man saker där uppe, snacka om att man inte vågar gå upp då. gillar inte ljud som man inte känner till..

2009-02-04 @ 09:06:45
URL: http://mabibu.blogg.se/
Postat av: Linda

Det var jag... moahahaha. :P

Nej men ärligt så är sådant hemskt. när det är mörkt ute. har man upptänt så ser man inte ut, ser ingenting alls, men om där står någon utanför har de full insyn. Hemskt. skrämmande.



Ny skräckfilm? Huset (i Hässleholm) som gud glömde? ahhhhh.. run for your life.

2009-02-04 @ 10:23:18
URL: http://spadertre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0