Hur kan man!?

jag har fått den nog fräckaste kommentaren idag.
om folk har fällt kommentarer så har jag inte brytt mig speciellt men idag blev jag faktiskt upprörd!
birgitta ( vår lärare i omvårdnad ) skulle hjälpa mig att kopiera och vi står och väntar på att kopiatorn ska bli klar då hon säger

Birgitta -"Har du inte blivit lite rund om magen?"
Jag - "ehm va?"
Birgitta - "Ja, är det bara mat? eller är det något annat? jag tänkte att eftersom du inte varit här på länge"
Jag -" uhm, nej det är bara mat"
LÅNG TYSTNAD
Birgitta -" nej jag menar inte så, du är inte så tjock, du behöver inte bli rädd"

Hur fan kan man säga något sånt?
det är första gången jag någonsin har blivit sårad av en lärare, och av den som man trodde var en ängel.
Hur fan kan man kommentera någon annans vikt?
Jag VET att jag har gått upp ett par kilon i vikt, men det är definitivt inte hennes ensak!
Jag försöker att pusha mig själv att börja gå ut och gå och köra situps på kvällarna och när våren kommer ska jag börja jogga, men iallafall!
Hon har ingen som helst rätt att kommentera min vikt, absolut inte!
Jag tror att hon förstod att hon sårade mig efteråt, för det blev väldigt tyst och hon sa ingenting.
Och hon frågade om det inte var något annat, eftersom att jag inte varit där på några dagar.
Vad menar hon då? att jag är gravid!?
Madde förklarade för henne i tisdes att jag har stora sömnproblem.
Så varför tror hon att jag är gravid för att jag inte varit där? eller det kanske bara är mat?
Jo jag hade precis ätit då och JA! Jag har gått upp i vikt, men jag jobbar på det.
då kan hon klanka ner på dom som är STORA i klassen istället, inte på en som har 23 i BMI.
Förstår hon inte att hon sänkte mitt självförtroende ännu ett steg?
En lärare, som fått en elev att må ännu värre om sig själv, jag tackar för det.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Know your feeling, Emma. Eller iaf på ett ungefär. Har hört liknande kommentarer i ett par år nu, inte så roligt, börjar bli en aning tjatigt. Men det roliga med det hrela att när man väl är det sen så kommer inte en jävel att kommentera det.. Fast som lärare, så var det ju ingen professionell kommentar precis. Som du säger, oavsett vilket så har hon inte med det att göra för fem öre, vare sig det skulle vara matmage eller bebismage... skakar på huvudet

2009-02-12 @ 17:10:24
URL: http://sandye.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag förstår att du är jävligt arg och jag inte heller släppa att hon bara kan slänga ur sig en sån kommentar. HON, av alla lärare. det trodde jag verkligen inte om henne. Och som du sa, jag förklarade ju för henne varför du hade varit hemma så varför fråga om det är något annat?

Men skit i henne Emma, ja vet att det är lättare sagt än gjort men hon är inte värd att lägga ner någon energi på. Och tänk på att om bara några månader så slipper du henne. FÖR VI SKA TA STUDENTEN =D <3

2009-02-12 @ 22:16:39
URL: http://maddz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0