Dagens

Idag var jag hos frissan och är så sjukt nöjd! klippte det ganska kort och uppklippt, hon fixade utväxten och la i ljusa slingor, typ sandblonda blev dom, trodde inte att det skulle bli så ljust, men om 5 veckor ska jag dit och lägga mer slingor, blev skitnöjd, emelie är verkligen jätteduktig!
så ska ni klippa eller färga håret så gör det hos emelie på headwig!

sara kom dit och höll mig sällskap, efter det så gick vi och krängde pasta sen lite systembolaget och H&M, det blev två tröjor, hårband och en ljusbrun väska för mig.
mötte eddie där och sen gick sara hem och vi vidare till öb.
sen skjutsade han hem mig och då var det bara en timme tills vi skulle ner till lödde.
jag körde ifrån hovdala till en liten bit innan kävlinge.

det gick rätt bra tills vi kom till rondellen mitt i hör, vid statoil , fick nog tre motorstopp och det bara matades på med bilar bakom mig, hade ju knappt någon koll på när jag skulle hitta en lucka . fattar verkligen inte varför det är så mycket bilar i just den rondellen, det blev en del tårar och jag tänkte att så fort jag hittade någon rastplats så skulle vi byta för jag blev verkligen så frustrerad, men sen tänkte jag att nej! jag SKA lära mig, och jag ger mig inte, jag får helt enkelt inte ge mig!
Jaa, det stog poliser en ltien bit utanför höör också, som tur va så stog dom på andra sidan så jag slapp dom, hade fan blivit helt nervös om dom hade viftat in oss.

innan vi körde hem till farmor och farfar så körde vi inom center syd en snabbis, blev lite cider på systemet, som självklart sara fick köpa till mig . och sen en helt oväntad sak!
köpte ett par svarta stövlar på scorett, dom hade massa rea i hela affären och stövlarna kostade bara 250:- , jag behöver ju ett par svarta stövlar och dom var skitsnygga så jag kunde inte låta bli.

sen hem till farmor där det blev god julmat och julklappsutdelning, fick en hundring av franck/sjunesson och 250:- i presentkort på guldfynd av farmor och farfar.
sen blev det kaffe och namnleken i ca 1 ½ halvtimme, fyfan vi var helt slutkörda i huvudena sen.
krängde gröt också och den som hittade mandeln fick ett paket, ingen orkade äta mer och ingen hade fått mandlen , förutom farfar och stefan, som hade fuskat och snott mandel från skafferiet, haha.
så vi "barn" fick dra strå (tandpetare) och jag fick det kortaste och i paketet befann det sig en radio, sitter och lyssnar på den just nu, skitbra fan!
sanne hade också med sig kläder till mig och sara som hon inte ville ha längre.
för mig blev det en brun kjol, en svart tröja, rutig skjorta och en riktigt cpsnygg blåsvart klänning som jag funderar på att ha på nyår.

sen körde vi vid 23.30 - 00.00 och hemma vid ett, upp och fixa massa här på rummet och nu sitter jag här.
Imorgonbitti ska jag och sara ge oss ut på jakt efter julklapp till mormor, vet inte riktigt till hundra procent vad vi ska köpa ännu, men vi får se vad det blir.
sen firas julen här och det blir jag, sara, mamma , pappa, mormor och gammelmorfar.
ska bli skönt med lite folk och att man är hemma!

Nu blev det allt för mycket och jag vet inte om någon ens orkar läsa så jag avslutar med en bild på dagens inköp.
tänk, två tröjor, en väska och ett par stövlar för ca 500:- , det är gött att vara snål :)

Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Eddie sa att ni hade gått förbi mig i gallerian i tisdags. Han frågade varför jag inte hälsade och så... Kände mig faktiskt lite elak... men jag var så uppe i vad jag skulle köpa för sista-minuten-julklappar, så jag såg ingenting annat mer än dit jag skulle, haha... Förlåt iaf..

2008-12-25 @ 13:58:45
URL: http://sandye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0