Kvällsbak

har läst igenom 10 papper om centrala nervsystemet två gånger nu.
kollade lite på ugly betty och sen blev jag sugen på att baka.
så det blev kladdkakemuffins.
dom blev faktiskt riktigt lyckade! det skulle blivit 16 stycken på hela smeten men jag hade lite stora formar så det blev 12.
Här kommer recept och bild för dom som är sugna.
Nu blir det plugg för mig!
Puss och kram


2 ägg
2½ dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100g smält smör eller margarin

1. Sätt ugnen på 200 grader och placera sen ut 16 bakformar i papper på en plåt
2. Vispa ägg och socker poröst, vispa ner vaniljsocker, salt, kakao och bakpulver. Tillsätt till sist vetemjölet och det flytande margarinet, vispa sedan snabbt ihop till en smet
3. Klicka ut smeten i bakformarna och grädda sedan i 200 grader i ca 10 minuter.
4. Lägg en handduk över muffinsarna när dom har svalnat så att dom inte blir hårda.



Kommentarer
Postat av: Linda

Åhhh.. vad gott det ser ut. Sådana ska jag pröva någon gång. Underbart med kladdkaka.. underbart med muffins. Kladdkakemuffins måste vara världens mest genialiska uppfinning. :D

2008-12-16 @ 23:10:21
URL: http://spadertre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0