less than DD

jag glömde förresten att berätta en sak.
dom som känner mig vet hur mycket jag har klagat över mina bröst
( visserligen är detta kanske lite privat men jag är en öppen människa så skitsamma )
jag har alltid klagat över att mina bröst är en smula för stora,
och jag har faktiskt haft rejäla ryggproblem, antagligen på grund av dom.
men så var jag hos skolsystern i torsdes och pratade.
hon berättade om en klinik i landskrona och om en tjej som tidigare gått på jacobsskolan hade gjort en bröstförminskning där.
hon var till och med yngre än mig när hon gjorde det och hon är jättenöjd.
så jag har tid hos skolläkaren på måndag, ( är lite nervös för att flasha för han men jag vill ju halvera dom) haha
är lite nervös om det nu kommer bli av.
för landstinget betalade operationen men mamma sa att dom kanske inte gör det längre.
men jag hoppas verkligen! att jag är skulios ( stavning? ) har nog en stor roll också.
jag har ju tänkt på om jag kanske ångrar mig efter, men jag tror faktiskt inte det eftersom att jag klagat så länge och har så svårt att hitta snygga bh:ar i min storlek.
hittar man dd så är det 85 runt och jag har 75.
tänker bara på att jag blir nersövd, har aldrig varit det innan och har aldrig opererats, jag är rädd för att ärren kommer va för stora,  jag är ju trots allt bara sjutton år och vill inte ha bröst fulla med ärr. det lär ju sänka självförtroendet ännu mer.
och tänk när man vaknar upp smått efter operationen och vill veta hur det gått, smärtan lär ju vara enorm men förhoppningsvis kommer resultatet överväga det. om operationen nu blir av vill säga.
det beror om doktorn anser dom vara "för stora" , men 75 dd till en tjej som är 164cm lång är väl lite mycket?

nog om detta nu, det blev nog lite för mycket.
men om någon känner till någon som gjort det så får ni gärna höra av er, skulle varit trevligt med lite mer info.
nu är klockan 2 och jag borde nog halsa kaffet och försöka sova, eller bege mig upp till mitt rum iallafall.
såå, godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har oxå funderat på det där, men ska jag operera mina så ska jag göra det efter att jag fått barn, för dom kommer ändå o se typ likadana ut efter graviditeten som före operationen, så jag känner själv att det inte är lönt. Eller värre så kommer det bara vara påsar efter grav. om jag opererar dom innan... =S Mamma opererade sina efter hon fått min lillasyster pga ryggproblem och hon fick det betalt av landstinget, och vet en tjej som är arton nu som gjort det nyligen och hon ska oxå ha fått det betalt, men med den nya regeringen vet man aldrig...

2008-12-07 @ 01:00:27
URL: http://sandye.blogg.se/
Postat av: Mamsing

Tycker verkligen att du ska kolla upp det. Vänta inte tills efter ev barnafödande. Det vet ju ingen när du väl skaffar barn. Ska man då vänta tills man fått sin sista (vilket man inte vet när det blir heller) så är din rygg kanske förstörd. Vem bryr sig då om hur ens bröst ser ut om ryggen är kass?!



Ett PS också, jag hade gärna tagit en katt med hem, men Stefan och katter är lika med världskrig! :(



Hälsa familjen.

2008-12-09 @ 12:39:48
URL: http://frisali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0