Slapp dag

Dagen har varit himla slapp idag.
Började inte förrän 12.20
Och vi gjorde inte ett skit på projektarbetet.

Jag följde med Madde och elin ner till stan, jag och elin gick vidare till stationen där vi mötte malin och hon berättade om kisen.
Vi har ju haft en kise här som jag har fått köpa mat till för jag började mata han i smyg för jag fick inte för mamma, så han har bott hos oss i kanske två-tre månader,  och han var inte här på hela förra veckan så har han varit inne i stan där malin har praktikplats, dom hade matat honom och sånt så hade chefen fått reda på det och sagt att om dom inte slutade att mata honom så fick kommunjägaren komma dit och skjuta honom.
Sen så gick vi och tog en pommes sen mötte vi tim och madde, sen kom en ful jävel som jag bara inte klarar av.

Blev senare upphämtad av eddie och vi åkte hem hit och åt lite sen vidare och skulle hyra film på hemmakväll, så var jag bara tvungen att gå och kolla om kisen var där ( för hennes praktikplats ligger precis mittemot hemmakväll)
och jag hinner bara säga "kisen!" en gång så kommer han springandes, min lilla katt.
och eddie bara " jag går och hämtar bilen så ska han få komma hem "
Så han fick åka bil hem, ingen ska skjuta den underbara katten!
Sen var vi på maxi och handlade så köpte jag lite god blötmat till honom :)
Jag är glad att han är hemma igen :)

Eddie sa det i bilen på vägen hem, jag tror det var madde som sa att jag kommer bli en sån riktig kattakärring sen, som bor i min lägenhet med massa katter, och det sa eddie att han tror att jag nog kommer bli en sån :)
och det roliga är att det tror jag också, jag är och kommer alltid va en djurmänniska!

På torsdag blir det en ny säng för mig, jag och mamma får ta buss till osby till pappas jobb och sen köra till älmhult därifrån, då kanske man ska passa på att övningssköra, var längesen nu.

Puss och kram


En bild på mig och kisen, jag är ful som ett as och det ser ut som att jag
klämmer fast honom men jag är så glad att han är hemma igen och inte
ska skjutas, bara han inte springer bort sig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0