Dagens

Donken igår var trevligt, blev dock bara kaffe för mig.
Sen en liten raggarrunda i stan, haha blev många skratt :)
kanske kan göras om?

Idag praktiserar jag kväll, då slipper man det jävla morgonarbetet.
Är glad att det är många kvällar.
"jobbar" 13.00 - 21.30
Det sjuka är att andra på jacob får cash när dom är ute på praktik, här sliter man och heltid med handledare både kvällar och helger och andra konstiga tider, men inte får vi några pengar för det?
vi får 17.50:- i matersättning, men vad räcker 17.50:- till liksom?
jag är glad att jag har hamnat på ett bra ställe iallafall, där är jag nästan glad att jobba gratis :P

vet inte om jag ska ta tåget 11.40, då har jag en timme på mig att ta mig dit, och det tar bara tjugo minuter.
eller så tar jag tåget 12.24 och cyklar snabbt och är där 5 minuter innan.
det lutar mest åt 12.24 faktiskt.
Gjorde middagen igår när jag kom hem , det blev couscous blandat med kokta grönsaker och vegetariska vårrullar.
ibland är det bara godast att köra på helvegetariskt, har kommit på mig själv att jag ofta gör det när jag jobbar/har praktik.


Nej nu blir det dusch och frukost
ha en trevlig dag alla



Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är väl bara bygg och el som får pengar? Vi fick inte det heller, och jag tycker faktiskt att vi gör minst lika mycket, kanske inte fysiskt (beroende på vad så klart, det förekommer ju tunga lyft både inom vården och barn-, äldre- och handikappomsorgen) men psykiskt (oxå det beroende på var och vad man jobbar med)... Nej, lite orättvist är det faktiskt, men sen är det ju också så att Jacob lägger mer pengar på "de manliga" linjerna, om man säger så. Jag kunde bli så arg på det ibland när jag gick där...

2009-04-15 @ 20:27:16
URL: http://sandye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0