Jane fonda

Ja herregud,
nu har jag städat i två timmar.
flyttade tvn & sängen, så nu har jag huvudgaveln mot väggen istället för ena långsidan,
det blir mycket lättare att bädda nu.
har fyllt tre plastkassar med skit med, känner mig ganska nöjd.

hittade en bok jag inte ens visste att jag hade.
Kim novak badade aldrig i genesarets sjö av Håkan nesser.
den verkade vara okej och en ganska tunn bok så varför inte :)

"Handlingen utspelar sig i början av 1960-talet i och utanför Kumla. Den fjortonårige Eriks mamma ligger för döden i cancer, och pappan ordnar så att Erik och kompisen Edmund får hålla till på sommarstället "Genesaret" tillsammans med Eriks 22-årige storebror Henry, reporter och fd sjöman, som ska skriva en bok. Under sommaren inleder Henry ett förhållande med Ewa Kaludis, som har varit lärarvikarie i pojkarnas skola och är beundrad för sin skönhet (därför jämförd med Kim Novak). Ewa är fästmö till den kände handbollsspelaren Berra Albertsson. En kväll kommer en blåslagen Ewa till Genesaret, misshandlad av sin fästman. Några dagar senare hittas Berra mördad på en parkeringsplats i närheten."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0