Projektarbete

Jag, Elin, Madde och Therese jobbar ju på ett projektarbete tillsammans.
vi skriver om barnhem/institutioner och vi samlade ihop pengar och det var tänkt att vi skulle åka ner och besöka ett barnhem i polen, men pengarna räckte inte så, vi fick kontakt med en dam från tyringe och hon hade kontakt med gatubarn och annat i ukraina, hon reser dit varje år.
och hon hade kontakt med en pastor som skulle inviga en ny kyrka nu i januari.
och då var det en bra idé att vi skänkte med våra pengar dit så att det kunde gå någonting till barnen där.
och ni har vi fått svar, fick ett långt svar från någon vid namn Ira, vet inte om detär en man eller kvinna.
Hon/han driver "sunday school" i den kyrkan och skrev och berättade vad pengarna gått till och att barnen tyckte det var konstigt att någon/några som inte ens känner dom ville ge dom något, dom blev väldans glada :)
eller, dom tyckte inte att det var konstigt, dom blev mer intresserade av varför.
Hon/han skrev exakt:


"When we tell for children about you they was so interested about girls who dont knew them, but make presents for them. It was wonderful that just four girls make nice surprise for 60 children. We thank God about your kind heart. "

jag blev helt varm i hjärtat när jag läste mejlet.
Pengarna hade gått till godis åt 60 barn! Visst, godis kanske inte var det bästa och jag hade nog velat välja något annat om vi hade fått bestämma precis vad pengarna hade gått åt, men som sagt dom hade blivit jätteglada och jag fick ett stort leende på läpparna så fort jag läste det.
Tänk att man kan göra små barn glada, helt underbart!


Läraren skickade med tre stycken bilder också.









"God bless all of you, Ira, and also we invite you to celebrate next christmas with us"

Det vill jag absolut göra!
det är ett år kvar så man lär ju hinna spara undan pengar till resan osv.
aah vad glad jag blir.

Nu blir det snart sängen.
Puss


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag blev också varm i hjärtat, av att få hjälpa dessa och jag hade velat se deras ansiktsuttryck :) deras reaktion :)

2009-01-31 @ 12:41:25
URL: http://ajliiin.blogg.se/
Postat av: Faster

Så jäkla fint av er att göra nåt sånt.

Tycker absolut att det hade varit en fin

sak att åka ner där och se vart pengarna går

mer exakt.

Kan ni inte samla in pengar hos släkt och vänner?

Jag skänker gärna en slant till dom.

Hälsa familjen.

2009-02-02 @ 21:41:08
URL: http://frisali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0