Fyra goda gärningar

- på mindre än två timmar.

somnade som sagt på soffan igår.
vaknade vid halv tio.
gick & lade mig vid 11 så vaknade pigg & glad imorse.
första goda gärningen var att lämna två påsar kläder + skor på rödakorsets secondhand.
gick sen upp till blodcentralen där jag lämnade blod för andra gången, god gärning nummer två.
gick mycket bättre denna gången & det rann bra.
inga kallsvettningar eller svimfärdigheter, gick smidigt.
ersättningen jag valde var att skänka 50:- till barncancerfonden, det blir tre goda gärninar.

sen gick jag upp till stan i regnet , med paraply dock.
gick & solade lite, smidigt att jag bara hade en tia, så det blev bara fyra minuter.
hade nog inte klarat åtta ändå, för där inne blev jag smått svimfärdig, sjukt varmt!
sen inom H&M & nisses en runda & sen hemåt.

Den fjärde goda gärningen var att visa / förklara vägen till stationen för ett äldre par.
jag kanske ska fortsätta att va såhär snäll hädanefter? haha :P

Idag kommer älskling hem från deras lilla danmarks-trip.
ska se om han vill hitta på något med mig.
annars drar jag ut till vanneberga & fikar hos sara och erik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0