less than 24 hours

om mindre än tjugofyra timmar kommer jag befinna mig i edgeware , london.
det känns helt sjukt och overkligt.
albert, daniel och ronit´s mamma kommer möta mig på stationen.
albert är pappan i familjen, daniel är sonen på åtta år, ronit är mamman men hon jobbar.
vet inte om davina kommer följa med.
men känns kul att daniel och barnens mormor ville följa med och möta upp mig.


har varit i stan och fixat massa grejer idag.
städade och packade inatt och var inte i säng förrän vid fyra.
upp igen vid halv nio och sen iväg till blodcentralen klockan tio.
gick bra och dom är alltid så söta mot en när man är där uppe.
birgitta frågade när jag skulle åka och jag sa imorgonbitti.
hon bara "vaa? och du är här nu och lämnar blod? du är en god människa tösen!"
dom är så himla måna om en där uppe, till skillnad från andra delar av vården, känns kul att komma dit.

sen mötte jag upp mamma och vidare till stan, kollade med pass hos polisen.
vissa länder accepterar inte ett pass där det är mindre än sex månader tills passet går ut, och mitt går ut mars 2011, jag flyger hem i november 2010 , dvs två månader för lite.
men jag kan inte göra något eftersom att flygbiljetterna är bokade i mitt passnummer, så antingen chansar jag på att jag får flyga med sen när jag ska hem för gött, eller så får jag gå till svenska ambassaden och fixa ett nytt pass, som kostar fjortonhundra, helt galet.


sen lämnade jag in lite papper på banken och växlade lite till pund så att jag har lite när jag kommit dit.
haha, har aldrig sett pund innan, men dom ser ut som leksakspengar, ganska färgglada.
sen åt vi på grafitti, jag tog bakad potatis med keso, kyckling och majs, riktigt gott.

jag packade som sagt inatt men ska packa lite mer snart, sen väga väskan.
jag är så grymt trött men kan inte sova, ska iväg till cats om ungefär fyra timmar.
Imorgonbitti tar jag tåget 07.24, laddade rabattkortet med pengar innan med idag.
är framme kvart i nio på kastrup.
kommer kännas helt galet.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ha det nu helt underbart där nere, så får vi se till att ses om jag också kommer ner sen. Vi kan gå till Svenska kyrkan och käka köttbullar på IKEA ;p

2009-10-27 @ 17:30:04
URL: http://sandye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0