nervös

nu, tre dagar innan jag åker, börjar jag bli nervös.
tänk då på onsdag morgon.
börjar få kramp i magen, vilket jag alltid får när jag är nervös.

tänker bara på när jag väl sitter på tåget ner till malmö - kastrup - köpenhamn.
vinkar hejdå och sen sitter jag själv med en resväska på ett öresundståg ner till danmark, för att flyga HELT SJÄLV till london.
bara tanken av att jag ska hoppa av själv med en resväska på en flygplats jag aldrig varit på, hitta incheckningen och sen igenom säkerhetskontrollen, tänk så piper det, då har man ingen att skratta av det pinsamma med sen.
nej, jag kommer sitta på kastrup flygplats helt själv, väntandes på att plan som ska ta mig till london , helt själv.
där jag ska bo i ett helt år, med en familj jag inte känner.


jag har alltid klarat mig bra själv, har varit lite utav en ensamvarg.
men tanken är skrämmande, det måste det vara för vemsomhelst.
lämna sverige ensam, först danmark och sen london - gatwick, den flygplatsen är också bra stor, där står albert, davina och daniel och väntar på mig.
tänk så känner jag inte igen dom, tänk så känner dom inte igen mig?
tänk så får jag sån panik påväg ner till danmark att jag hoppar av på första bästa station.
nej, det kommer jag självklart inte göra, är ganska bra på att handskas med sånthär, tror jag.
men jävlar i helvete vad mycket som snurrar i mitt huvud nu.
och fan vad jag kommer sakna alla.
men samtidigt tänker jag att, jag kommer ju hem 20-27e december på besök igen.
sen förhoppningsvis på frugans & mammas födelsedag.
sen kommer mamma & pappa ner och hälsar på i sommar.
då lär jag känna staden ganska bra och kommer stolt visa dom edgware och mina nyfunna favoritaffärer och caféer, lilla emmiluttan.
ja shit, "emmiluttan" lämnar landet.



Kommentarer
Postat av: Syster yster

Vad spännande detta är :) Du kommer klara det hur bra som helst, både på flygplatsen och sen när du väl är i London. Och jag och erik följer också med och hälsar på i sommar :D så vi kan gå i massa härliga affärer! :) Kommer sakna dig ngt enormt, det gör jag redan nu när du fortfarande är i sverige men skönt att du kommer hem till jul, hade inte varit det samma att fira jul utan dig! Puss&Kram!

2009-10-25 @ 21:47:40
Postat av: Sandra

Säger som din syster, spännande =) Nästan så att jag blir lite nervös för dig, haha :p Självklart kommer du att klara dig finfint, men som du säger tanken är nog skrämmande för vemsomhelst. Allt är ju så nytt, men gud vilken upplevelse =D



sv: Ja, som sagt så är jag faktiskt lite sugen på det =) Jag börjar börjar tänka mer och mer seriöst på att göra det. Mitt enda problem är vad jag ska göra av alla mina saker och framförallt, katterna =/ Jag går inte med på att lämna bort dem, för jag vill ju ha dem när jag kommer hem igen och jag vet inte om jag kan lita på o ha en fodervärd. Tänk om det händer dom något?! Jag vet, jag låter som värsta hönsmamman nu, men det är ju sant. Sassi hade en fodervärd till både sin katt och sin hund och de som hade katten döpte om honom och gjorde utekatt av honom och de med hunden gick inte med på att ha honom längre om de inte fick behålla honom permanent...

2009-10-26 @ 11:18:32
URL: http://sandye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0