28 Timmar utan ström

Ja herregud!
Igår vid halv tolv på förmiddagen, satt jag en stund vid datorn och helt plötsligt slocknar allt.
jag såg det som ett tecken att jag skulle släppa datorn ett par timmar och storstäda istället, jag trodde alltså att det var ett tillfälligt strömavbrott.


Jag storstädade på övervåningen, men att dammsuga utan el är inte det lättaste så ajg fick köra på att sopa hela övervåningen, haha! men det gick iallafall.
när jag var klar var fortfarande inte strömmen tillbaka så satte mig ner med "kim novak badade aldrig i genesarets sjö" , som jag precis läst klar och jag rekomenderar den verkligen. en bok man inte kan sluta läsa.


Sen kom mamma hem efter jobbet och kom fram till att det inte var strömavbrott utan något skumt med brittedal / blinkedal hah.
men dom slutade fyra så kunde inte komma ut och fixa det, så det blev fixat för inte så längesen.
skulle beställa mat men pappa var så sen så jag beslöt mig för att ta saken i egna händer & cyklade till maxi, köpte en aubergine som jag grillade i näst intill beckmörker haha.

 

ja herregud, nu uppskattar jag verkligen allt.
drack inget kaffe på hela dagen igår, förutom en stor mcdonalds-kaffe vid halvtolv igårkväll.
så nu ska det bryggas kaffe!

 

Vi hörs sen gott folk!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, Blinkedal, haha, kommer ihåg att vi kallade Brittedal det när vi bodde i H-veda, för varje gång det blåste liiiite så blinkade det, haha. Kasst, fast sen under Gudrun var det inte många av dom som hade BD som blev av med strömmen särskilt länge..

2009-09-09 @ 17:02:57
URL: http://sandye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0