The coldest heart

hej igen!

jag var som sagt ute och gick en liten runda med tosca.
hunden är helt galen och mormor har inte haft pli på henne nog så hon drar som en galning.
som grädden på moset så ska hon snart börja löpa och mormor sa att då drar hon ännu mer.
plus att hon ser rött när det gäller andra hundar, hon hatar verkligen andra hundar.
så varje gång man är ute med henne så är det lika tradigt att möta andra hundar för hon skäller, drar och lyssnar inte för fem öre.
för ett par månader sen så var jag ute med henne, mötte en gubbe med två småhundar och hon blev som galen, jag fick klämma henne mellan knäna och hålla fast med all min kraft.

men, rundan gick ändå hyfsat bra, försökte gå där jag vet inte så många går, förutom vid kungsparken där vi mötte ett par, men det gick ändå rätt bra.

haha när jag gick upp till mormor så kände tosca igen mig och mormor sa att hon blir som galen varje gång, hon blir alltid lika glad när jag kommer och ska gå ut och gå med henne, kanske för att jag går lite längre rundor än samma gamla vanliga och korta runda som mormor brukar gå med henne.

 

Ikväll var eddie här, vi körde till kvantum & köpte chokladsås & minibananer, 16:- för kanske 7 stycken.
dom vanliga bananerna var helt gröna så fick bli små istället, inte mig emot, dom var jättegoda.
tänkte äta glass med bananer & chokladsås.
när jag kollade i frysen så upptäcker jag att min glass, som jag köpt för egna pengar är nästan helt uppäten.
jag hade tagit pyttelite av den för ett tag sen och nu var den nästan slut, och jag vet precis vem det är.

ganska irriterande, inte just det att det knappt var någon glass kvar utan att folk tar utan att fråga.
jag vet att det är pappa för mamma äter inte sån glass.
han har sina ostbågar, och dom vågar ingen röra för man vet att det är hans.
men han tar sig gärna friheten att äta upp andras grejer.


så nu har jag skrivit en lapp och lagt i frysen, "emma"-märkt min chokladsås, bananer & även min buljong jag köpte själv för ett tag sen.
jag är dock ganska sugen på payback, får se hur det blir med det...

 

här är iallafall en bild på rundan jag och tosca gick.
blev bara 4.5 km för hon drog som en galning.

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Störigt det med glassen och synd att det ska behöva gå så långt att du måste märka dina saker.



Haha, ja, det hade jag kunnat göra, där finns ju toa där nere så han hade nog gått på det ;p Vi får se till att han blir kulfull någon gång så att du får se det irl istället för att höra om det, hehe ;p

2009-09-22 @ 12:12:11
URL: http://sandye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0