fem sanningar

1. Jag har fobi för uppstoppade djur.

det började när jag var liten, kanske fyra eller fem år gammal.
vi var på citygross, familjen.
och där var djur ( inga uppstoppade ) utan färgglada typ isbjörnar som spelade gitarr eller liknande över frysdiskarna. jag blev livrädd och gjorde både ett och två i trosan.
sen dess har jag varit livrädd för uppstoppade djur.
ändå har jag blivit tvingad igenom naturhistoriska två gånger med skolan.
första gången var väl i femman eller något, då fick två vänner leda mig igenom hela skiten när jag blundade och säga till när jag kunde titta. för lärarna trodde inte att det var någon fobi alls.
andra gången var i nian, men då gick jag bara i delarna som jag kunde gå i, och blundade då mirre och malin ledde mig igenom där det fanns uppstoppade djur.


2. Jag har gått på specialskola.

kanske ingen stor sanning / hemlighet.
men i högstadiet hade jag en del problem, inte att jag var mindre begåvad eller sådär men hamnade helt enkelt fel och var en jävel i skolan, många möten om mig osv. det var få lärare på den skolan jag gillade.
en dag skulle jag träffa en från nävlingeskolan och när jag kommer in så tänkte jag helvete heller vad är det för jävla kärring. det var eva-marie, en av dem som hjälpte mig att gå vidare.
annars hade jag nog suttit med dräggen på stationen än idag.
så jag gick på nävlinge i nian, eller "nävlinge skoldaghem" vi var ca 10 elever och 6 lärare.
det bästa jag gjort och jag är glad att mamma lyckades få in mig där.
när jag gick ut åttan hade jag IG i princip nästan allt.
när jag gick ut nian så kom jag in på omvårdnad på två skolor, bild och form & textil, hade det inte varit för nävlinge så hade jag inte kommit in på något.


3. Klättrade i träd när jag var liten.

När jag var liten var jag en riktig apa, enda sen lekis har jag varit en ensamvarg.
inte varit mobbad, utan helt enkelt trivts bättre med att vara själv.
men jag klättrade typ alltid i träd när jag var liten, vet inte varför haha. 
det var en grej jag hade, och det var ganska skumt nu när jag tänker efter.
jag hade även glasögon när jag var liten, och en gång hade jag klättrat i en stor gran i en ödeträdgård när vi bodde i lägenhet och när jag kom hem så hade jag inte glasögonen på mig.
har för mig att hela familjen gick bort och letade, vi hittade aldrig dem.
"men mamma jag hängde dom på en gren för att jag inte skulle ta sönder dom" haha!


4. Jag har alltid bitit på naglarna.

Okej, detta är nog den äckligaste sanningen.
sen jag kan minnas så har jag alltid bitit på naglarna.
och folk har alltid frågat om det gjort ont för jag biter så långt ner.
jag vet att det är äckligt men jag blir bara arg när folk påpekar det, för det är inget jag kan hantera.
det bara händer.
men i november/december 2009 så slutade jag bita och kom hem från london över julen med långa naglar, det var nog en del som blev chockade, haha.
och nu är jag på gång igen, denna gången ska jag försöka hålla det.
sitta på händerna om det ska hjälpa!


5. Jag har en gång blivit erbjuden ett strippjobb.

haha ja, det är sant.
det kanske låter lite skrytigt, men jag tycker det är jävligt häftigt.
när jag bodde med mimmi i london så skulle vi ut till australian bar en kväll, men dom tre barerna vi hade på finchley road ( inom gångsavstånd ) stängde ett.
och vi bodde ju granne med en stripclub, så det slutade med att vi stod där och drack stella med vakten som förutom var riktigt grym.
desperat för att komma in i värmen och dricka istället för att gå hem och lägga oss så snackade jag in oss två.
sa att jag skulle provjobba osv haha, vakten kände på mina vader och sa " oh yea, its feeeerm " och snackade med managern, som dessutom var en liten kille inte längre än mig med backslick, haha.
vi kom ner och helt uppspelta "woop, detta är första gången vi är på en stripclub" in och kasta lite vatten och sen ut igen, managern kom och sa " do you wanna join the guys? "
sen blev vi placerade vid ett bord med några albaner och jag skulle självklart säga alla fula ord jag kan på albanska. det var första gången dom var där men konstigt nog kunde dom namnet på alla brudar? haha.
måste säga att det var jäkligt tufft , men äckligt!
killen brevid mig fick en helt naken, och då menar jag NAKEN lapdance av en brud och han hade bokstavligen talat hennes , ehm låt oss säga "sköte" i ansiktet.
sen lyckades jag ordna en lapdance åt mimmi, gratis förstås! killarna bjöd ju på allt!
sen snackade managern med mig och gav mig sitt nummer osv och sa att jag gärna fick jobba där.
hade väl varit lite exotiskt med en svensk där? haha
jag sa att jag skulle höra av mig, haha. 
nej tack, jag vill inte trycka upp mina nakna delar i någon äcklig killes ansikte.
då var jag hellre arbetslös.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0