hang it up

godkväll gott folk.
dagen började med att jag vaknade 05.40 , lite panik och sprang ner till duschen.
när jag hunnit en bit ifrån huset och klockan är 06.15 så ringer mamma och undrar vart jag ska.
jag fattade direkt, jag började fan inte 06.30 idag, idag var en vanlig dag och jag började 07.30
så det var bara att cykla hem igen och dricka lite kaffe i lugn och ro.


07.40 ropar milla på mig i högtalarna.
"kan emma komma till frisläppet, emma till frisläppet"
herregud vad har jag nu gjort tänkte jag.
jag hade inte gjort någonting, jag skulle hjälpa glenn med sköldarna.
för er som inte vet så är "sköldarna" frysta kylklampar ( typ? ) som håller obrutna kylvaror kalla under transport.
så jag gick ner till transport med handskar och skulle hjälpa glenn.
det enda jag behövde göra var att ta ut sköldar från frysen och lasta in i kylrummet sen in med nya sköldar i frysen.
det jag inte tänkte på var att ta på mig en fleece så stötte i hyllan i frysen med handlederna, ( och där är ett antal minus) så fick lite "köldskador" när jag var klar så gick jag bort till min vagn och skulle fortsätta plocka, då känner jag att det börjar svida som fan och handlederna blir lite svullna, såg verkligen ut som ett emo.



ett plus med att jobba på distansapoteket är att man kan köpa varor som gått ur sortimentet.
vi fick ju varsen "fem myror är fler än fyra elefanter" tvål då dom gått ur sortimentet och dom bytt det mot barbapappa istället.
men nu hade dom iallafall massa fem myror plåster och annat där nere vid support så jag och sara gick ner och köpte lite plåster och badskum :)
och vad ska jag ha badskum till när vi inte har badkar? fråga mig inte.
man fick iallafall köpa det för inköpspris.
söta plåster med elefanter och myror på för 5:- per paket var iallafall helt perfekt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0