Earl grey

Forresten sa har jag tankt pa en sak.
I flera ar har jag velat plugga fardigt, hitta nagot enkelt,vanligt jobb och flytta hemifran sa fort som mojligt.
starta mitt nya , egna liv liksom.
bilda familj tidigt osv.
I september forra aret fick jag reda pa att jag hade fatt aupairjobbet i London och jag akte i oktober.
Lamnade en hel del hemma som jag saknar. familjen & mina helt underbara vanner, och jag ska inte glomma mina katter, catlady som man ar.
men det finns ocksa en hel del smasaker man saknar som man aldrig trott man skulle sakna.
saknar alla galna utekvallar pa Qbar, kaffe pa altanen, raggarrunder i bla faran.
jag skulle kunna skriva en hel lista men ingen skulle orka lasa sa jag skippar nog det.
men det jag forsoker saga ar att jag tror detta var bra for mig.
Jag har bott i england i over fyra manader nu och jag var hemma over julen.
kommer aka hem mellan 20-29 mars.
och det jag menar ar att man uppskattar allt sa mycket mer nar man varit borta sa lange.
jag trivs jattebra har och ar sjukt glad att jag gjorde det och jag kommer stanna till hosten/vintern.
och ja, jag skrev att jag ville hitta jobb & flytta sa fort som mojligt.
jag ar faktiskt glad att jag inte stannade , for da kanske jag inte hade fatt uppleva detta. vem vet.
jag har ocksa kommit underfund med vad jag vill gora i framtiden ( och tro mig, jag har grubblat pa det lange )
jag vill plugga till kock, vad for sorts kock vet jag inte annu.
det jag vet ar att jag alskar att laga mat , fastan jag har mina konstiga grejer for mig och jag ar inte duktig.
men det ar vad jag tycker ar kul och jag tror att jag ska kora pa det.
vardyrket ar nog ingenting for mig.
eller jo pa ett sett ar det, men jag tror att man fastnar latt liksom, det jag menar ar att dom flesta aldre kvinnorna ( runt 50 ) , har i princip jobbat i varden i nastan hela livet.
och sa vill jag inte ha det, aven fast jag ar valdigt glad att jag har omvardnad som grund.
nej, nu ger jag mig.
och forresten, ni kanske undrar varfor bakgrunden helt plotsligt blev vit.
wooh, magic.
nejmen, tankte fixa lite pa designen men jag orkar inte lista ut hur jag gor ( sitter pa en apple och vet inte hur jag kan redigera bilder osv )
sa det far bli nar jag kommer hem till sverige.
17 DAGAR KVAR!

Kommentarer
Postat av: frugan

vi kan plugga tillsammans? mitt förstamål på gymnasiet var hotell och resturang men jag kom inte in.



hade varit fett!

jobba med lammkött (både djuret och männen)

2010-03-03 @ 17:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0