bra vibrationer

var på yllan i kristianstad för julfest med jobbet igår.
åkte in dit med milla, åsa, ulrika och jocke.
vi började med ett glas vitt på bånken med några till från distansapoteket.
första gången jag varit på bånken, väldigt mysigt faktiskt.
men bruden jag beställde vinet av tog inte betalt så jag kunde lika bra gått därifrån utan att betala, men lite moral i kroppen har man så betala gjorde jag.
sen åkte vi vidare till yllan.
där köade vi i över en halvtimme, vi var inne en timme senare än vad som var tänkt.
och jävlar vad folk det var, 795 sålda biljetter om jag inte har helt fel för mig?
började med julbord, tusen olika sill och lax som jag älskar.
testade även någon paté och sylta av något slag, haha inget för mig. men man måste testa!
sen gick vi till baren och handlade för våra drinkbiljetter.
vi var 38 stycken från distansapoteket och vi hade tre bord.
vi väntade lite med gottebordet, sjukt mätta.
men där fanns asmycket gott, jag tog bland annat en söt liten muffins, macarones, chokladmoussetårta, spättekaka och lite annat.
det var uppträde från en grubb som heter bra vibrationer, massa schlager haha.
sen en komiker vid namn tobias persson, tyckte synd om killen, han fick inte med publiken alls.
sen kom calle kristiansson och sjöng en snutt, tyckte skjortan blivit lite tight? ;) haha



sen berättade chefen att han träffat på en professor i tyskland som hette dr knull.
tror jag skulle dö av skratt, fan vad alla garvade.
så jäkla kul att få se alla från jobbet på ett annat sätt, dessutom med lite alkohol i kroppen :D
vid lite över tolv, när allt var slut.
så bestämde vi några för att dra vidare.
vi tjejer fick gå in till stan för det fanns inte plats i bilen, haha vi tjejer = jag, milla, diana och rickard.
vi gick in på o´learys, dom stängde.
vidare till bånken, fetaste kön.
vidare till en annan bar som var den minsta jag sett, emn där fanns en liten uppvärmd innergård vilket var helt okey.
där fanns även det största älghuvud jag sett, försökte att inte titta så mycket men jag erkänner att efter 4 glas vitt och en öl så var det inte så farligt faktiskt.
vi stannade inte längre än 20 minuter då vi skulle ut för att leta upp eddie som skulle skjutsa hem oss.
7 pers i bilen, haha galet.
avslutade med en sub i stan med älskling och somnade sen gott under täcket.
lagom kallt ute.


imorgon blir det att laga någon god middag och sen spela bingo lotto med älskling :) haha ska bli kul
vet inte om det är jobb på måndag men tis-tor blir det för då ska jag lära mig att packa.
är sjukt nervös för ingrid har sagt att det är mycket papper osv.
men det ska bli kul att känna sig mer behövd, då det oftast behövs mycket folk i packen.






såhär såg det ut på yllan igår, riktigt mysigt!
ska kolla deras hemsida om ett par dagar och se om bilderna från igår kommit upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0