ugly

hade lite problem med sömnen igår.
tur att tvn fanns där.
kollade på ett program som hette " trebarnsmamma och hög på cannabis "
en britt skulle testa på att röka på i en månad.
hon åkte till amsterdam och rökte, första gången hon rökte så rökte hon alldeles för mycket och blev helt psych.
man kan ju hoppas att det blir så för dom flesta som testar så att dom blir avskräckta.
det är inte "bara hasch" för mig, jag äcklas av skiten.
och även om jag gjort mycket skit i min "ungdom" dvs när jag gick på högstadiet, så har jag aldrig testat på droger på det stadiet, och det är jag glad för.
då kan jag sitta där som pensionär och berätta för mina barnbarn att tant emma stod emot trycket! coolt va?


kollade sen en liten dokumentär om sömn.
en kille gjorde ett experiment och sov inte mer än 2-3 timmar per natt, ungefär så jag kan göra ibland.
och det slutade helt kaotiskt.
han skulle göra några tester i slutet, bland annat ett där en psykolog läste upp meningar och då skulle killen säga ord som INTE passade in i slutet, men han gjorde tvärtom, sa orden som passade in perfekt.
varför? enligt forskarna så stängde vissa delar av hjärnan av sig då dom helt enkelt var för "trötta" det är inte lite läskigt?
så jag ska nog försöka få mer sömn hädanefter.



 

Jag som 9 eller 10 år gammal :)
fooooooour-eyes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0