Levels

Lucia idag tydligen.
när jag kom till jobbet så luktade det glögg i hela receptionen, det var nersläckt och mysigt och där stod en tomte och en stjärngosse, så fick vi varsen burk pepparkakor, kanske för att vi ska bli snälla? haha
men gulligt var det.
sen var det en halvtimmes luciafrukost, pepparkakor, lussekatter och sånt, vi har vanligtvis en kvarts frukost så det uppskattas :)
efter jobb var det att cykla hem i hundranittio och slänga sig i duschen för att sen köra neråt lödde till farmor & farfar.
firade lite smått jul med största delen av pappas halva, dock ingen julmat.
men god kålpudding och allt annat.
sen blev det julklappsspelet som vi kör varje år.

vi alla köper julklappar för 50:- , man kan köpa fem tiokronors eller två tjugofemkronors eller hur man nu vill göra.
sen har vi en tärning, slår man en etta eller sexa så får man ta ett paket, från vem som helst, förutom dom stackarna som bara har en ( för att ingen ska bli utan klapp i slutet )
jag fick iallafall till mig tre paket, en burk chilivitlökar, en kapsylöppnare och en nötknäckare.
lyckades få med mig flyttahemifrångrejer förra året med, skitbra! :P
fastän jag är sån att jag inte vill ha såna grejer när jag fyller år eller så eftersom att jag vill köpa allt sånt själv så är det ändå bra grejer.
förra året fick jag till mig decilitermått och annat sånt :)


nu blir det jäklaride sängen, börjar halv sju imorgon ( frivilligt )
och det innebär att jag cyklar hemifrån om fem timmar, haha får se hur det går med det.
något avsnitt scrubs innan jag somnar iallafall, annars får jag abstinens!


förresten så bakade jag igår.
pepparkakor, lussekatter, grädd & chokladkola.
ska aldrig mer baka så mycket på en kväll, inte när man började så sent som jag gjorde iallafall.
det slutar med att man blir trött, irriterad och gör allt slarvigt, så nej!
ska försöka göra ett pepparkakshus i helgen :P











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0