Here it goes again

sov en timme för länge, men hann ändå med allting i perfekt tid.
hann med en frukost på kaffe, äggröra med grönsaker.
var på sjukhuset tjugo i åtta och fan vad jag gillar dom som jobbar på blodcentralen.
det är alltid så härlig stämning där och dom pratar, skrattar och skojar.
det är precis så det ska vara i vården, inte sura kärringar som inte fått någon stock dem senaste åren.
hon tyckte att jag varit duktig som redan var inne på min femte blodgivning, fastän jag "bara" är tjugo.
har inte varit där på 11 månader.
hade jag väntat ett par dagar med tatueringen så hade detta varit min sjätte blodgivning.
men så är det när man är otålig.
iallafall, det gick otroligt bra!
det rann på som bara den, det brukar sega lite och då börjar maskinen pipa, haha.
men denna gången gick det som smort.
och förra gången hade jag 128 i blodvärde, denna gången hade jag 132.
man måste ligga på över 125 för att ge blod.
och sen får man välja en "ersättning" , jag har alltid valt att dom skänker 50kr till barncancerfonden, men det har dom slutat med? :S
så jag kunde välja mellan en check på 50 kr eller en sketen tshirt.
valde checken, antar att det är lite som en rikskupong.



sen till jobbet.
var på blodcentralen 07.45 och på jobbet 08.30 , det är rätt strongt när sjukhuset ligger i ena änden av stan, och distansapoteket i andra änden.
eller så säger det kanske bara att hässleholm är ganska litet :P


var ute med tosca efter jobbet, som vanligt.
mormor var så söt, hade köpt ett rör med pringles till mig.
jag har ju redan fått lite pengar för att jag går ut med hunden, och mormor sa att jag skulle få mer.
och så köper hon chips med, haha.
jag gör ju det mer än gärna gratis.
gillar hundjäveln.


eftersom att jag gett blod idag så blir det ingen träning.
jag vet inte om det påverkar, jag glömde att fråga.
men det känns dumt att chansa.
byter ut konditionen mot mitt pass på söndag istället.
och med råga på det, så syndar jag ikväll.
pizza.








haha! jag vet inte om det syns så bra.
men tosca´s spår till höger, hon gick och drog tungan i snön.
kunde inte hålla mig för skratt, så söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0