menskopp, eller inte?

måste säga att där är en del intressant och roligt prat i rökrutan på jobbet.
idag kom "menskoppen" på tal.
jag hade inte hört talas om den fram till idag.
en tjej på jobbet har sån och hon berättade.
många tyckte det var äckligt men när jag kom hem så googlade jag.
verkar ju skitsmidigt! och miljövänligt ;)
tänk att slippa köra upp torra tamponger i fjaset.
men verkar lite halvläskigt med.
jag hade nog varit jävligt nojjig, shit tänk så läcker det osv.
vad tror ni?
ska man investera i en menskopp? haha
någon som använder en?







sen är det många som tycker det är räligt med just mens.
blod från "underredet"
egentligen, vad är det äckliga?
såvida man inte har ett riktigt ofräscht underliv så är det väl ingen grej?
jag menar, killar är ju helt äcklade av mens.
men näsblod är okej.
men dom pillar nog hellre i fjaset än i någons näsa?
dubbla budskap?
haha nej nu är jag nog lite för öppen.

Kommentarer
Postat av: Linda

hörde om menskopp första gången för 1½år sedan. Funderade på att köpa, men visste inte riktigt. Kändes konstigt att koka den ren efter varje period och så. Men man har bara hört bra grejer om den.

Borde absolut vara fräschare, miljövänligare och bättre än tamponger. Och givetvis billigare. en sådan kostar väl bara lite över 300 kr, och annat tjafs med tamponger och bindor blir lätt mycket dyrare.

Kanske ska börja fundera på att köpa en sådan...

2011-02-24 @ 09:13:12
URL: http://spadertre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0