depp

var i lund med pappa och eddie igår och kollade bil.
en röd renault txe chamade.
verkade skitbra och allt, felet var att generatorremmen gått av.
så vi behövde en ny.
idag åkte vi ner igen, köpte med oss en rem från adcenter.
kommer ner till lund, byter remmen och pappa ger sig ut på en provrunda.
efter ett par minuter inser vi att topp-packningen gått på den.
så jävla besviken blev jag.
trodde att jag skulle vara bilägare i eftermiddag, men icke.
tyckte synd om tjejen för hon visste ingenting, så fort remmen gått av och hon fått bilen hembogserad så ställde hon av den då hon inte kunde fixa remmen själv. hon visste inte det med packingen, vad hon själv sa.
tycker synd om mig, men henne med.
tur att vi upptäckte det där iallafall.
är det mycket begärt att man ska hitta en fungerande bil för runt 6000?
jag har insett att jag inte kan vara kräsen iallafall.
jag har gått från att kunna tänka mig det mesta, allt utom rött, vitt och volvo.
har kollat på en vit golf, svart renault clio, röd renault.
och vi ringde på en volvo innan, men den hann bli såld.



jag har iallafall letat mer bilar idag, det är fan det enda jag gjort. haha
hittade en fiat brava innan, har ringt och mejlat och hoppas på svar imorgon.
den verkar lovande, skitsnygg var den.
är de inga större fel på den så drar vi nog och kollar på den.





så ser bilen ut jag hittade nu ikväll.
hoppas och håller tummarna på svar och att den är okej.
visserligen inte skattad eller besiktigad men det kan jag ta.
låter den stå avställd tills körkortet är kirrat såifall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0