pursuit of happiness

fortsatte min utbildning i packen på jobbet idag.
tiden går otroligt fort för det är något nytt.
men samtidigt får man hjärnsläpp ibland.
där är för mycket att hålla reda på.
det är inte bara att slänga ner grejerna i en kartong och tejpa igen.
alla papper måste rätt, vissa grejer ska packas på ett visst sätt beroende på vad det är för något och vart det ska.
lite jobbigt är det, annat än att plocka där man inte behöver tänka på mer än att man inte kör över någon i kurvorna, haha!


kom också på att jag varit på distansapoteket sen förra sommaren.
jobbade sommaren 08, 09, 10 och efter förra sommaren så har jag gått på timvik fram till nu.
har jobbat varenda gång då dom behövt mig, förutom då jag varit sjuk.
men en ledig dag här och där är ingen ledighet, jag har aldrig fått chans att riktigt "ladda upp batterierna"
kanske inte så konstigt att jag alltid är trött nu förtiden.
tänk att jobba ett helt år förutom någon dags ledighet i veckan, det är inte som att man hinner planera in någonting eller vila upp sig.
men nu har jag iallafall timvik fram till början av april.
i början av maj går jag på sommarvik eller vad man nu vill kalla det.
vecka 18-32 iallafall, heltid.
känns bra att ha det klart, även om det är skitlön man tjänar där.
sen vet jag inte hur dom tänkt ut det i april, om vi får en månads förlängning fram till maj eller om dom ska försöka klara sig utan oss timvikarier, det lär krisa sig utan oss iallafall.
får se hur det blir med det.


nu blir det middag iallafall sen plugg i teoriboken.
jävla jobbigt att jobba varje dag, plus träna varannan dag, plugga körkort och nu utbildas i packen.
är helt slut i huvudet.



köpte en riktigt grym kokbok häromdagen :)


fick ett roligt brev hem i brevlådan idag.
är det konstigt att ingen gillar jehovas vittnen?


min fina tavla av lina gardelid som jag hämtade ut idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0