ett noll

jag är uppvuxen i en väldigt ärlig familj.
har man något att säga så gör man det, frågar man något så får man en ärlig åsikt.
även om man kanske inte bett om ens åsikt, haha!
så har jag en väldigt gammal klasskamrat på facebook som lagt upp en bild på två döda rådjur och med gänget som skjutit dom.
jag blir riktigt upprörd när jag ser sånt.
jag är väl medveten om att det ibland är ett måste. och jag ser hellre att man skjuter djur i det fria och käkar om man känner för det, än att man köper billigt kött på netto från något ruttet slakteri någonstans där djuren blivit behandlade som produkter innan dom ens blivit det, inte okej!
men att man sen lägger ut bild på dom döda djuren, inte okej!!
jag som har en otroligt stor fobi för uppstoppade djur, tål inte att se sånt.
och blir faktiskt jävligt upprörd, och då måste jag dela med mig om min åsikt.
och det kan inte vissa ta, utan då får man svar som "jajaja" och "idiot" för att man ifrågasätter, på ett faktiskt jävligt moget sätt, hur man kan lägga ut såna bilder.
känns rätt fint att inse att genom dom kommentarerna så har dom inga motargument, inget att komma med.
och det kanske man bör tänka på innan man lägger upp sånt eftersom att folk faktiskt HAR åsikter i detta landet, och jag kan verkligen inte låta bli.
nu tycker ni säkert att jag lägger onödig energi på detta, men tycker jag något så gör jag det.



Kommentarer
Postat av: Hannah

Du är bara sååååååååå bäst Emma ;-)

2011-10-09 @ 20:54:05
URL: http://hannahcathrinrene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0