new beginnings

tog ut en semesterdag till idag.
pappa skrevs in på lunds sjukhus igår.
först skulle han opereras vid 8 imorse, sen ändrades det till tolv.
så det var inte lönt att vi åkte ner liksom, lite tradigt när jag plockat ut semester och allt.
men så nojjig som mamma är så banka hon på dörren i förmiddags och sa att hon tyckte vi skulle åka ner ändå.
så det gjorde vi.
fick henne till att käka pita med mig, jag tog kebab i pita med vitlökssåsen från helvetet, godaste på länge!
mamma frågade om hon fick pita med bara grönsaker ( hon tål ju inte kött )
han bara titta konstigt " jag har jobbat här i tio år, du är den första som bara vill ha grönsaker! " haha :P
vi var inom H&M en sväng och köpte med oss lite godis till pappa sen bussen bort mot sjukan.
kom upp på hans avdelning där han "bor" och då säger dom att han inte kommit ner på op förrän vid 14tiden, och vi var där lite över fem.
så vi begav oss hemåt igen, först en liten fika på espresso house.
när vi kom hem ringde mamma niva, då hade han precis kommit upp dit och han hade mumlat några ord men fortfarande varit helt borta, stackarn!
så dom skulle behålla han över natten och så fick han komma över till tjugofyran imorrnbitti, då åker mamma dit och hälsar på.
hoppas att allt gick bra.
ni som inte vet, så har han diskbråck i nacken, han har gått med det länge.
och läkaren han har varit hos ska nog lex marias, eftersom att dom inte skickat honom på op förrän nu, tack vare det så är några nerver helt sönder och han kanske komemr ha domningar ut i arm/hand resten av livet eller käka smärtstillande.
ska se om mamma kanske är kvar där imorrn när jag slutat jobba, drar kanske dit.
eller så blir det gym, fest eller filmhäng i malmö, har inte bestämt mig riktigt ännu.


nu blir det iaf sängen och lite läsning i körkortsboken, är dock riktigt trött.
sov gott!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0