one lonely visitor

nu har jag köpt min första majblomma, eller igår.
alla jäkla ungar som är överallt och nästan attackerar en "KÖPA MAAAJJJBLOMMAAA?"
påstridiga jävlar.
jag bestämde mig för att om en unge kommer fram och frågar snällt och trevligt så kan jag tänka mig att köpa en bara för sakens skull.
så igår när jag var på kvantum och skulle handla så står det minsta lilla pojken utanför.
han bara "hej, vill du köpa en majblomma?" sådär jätteblygt.
jag svarade "nejtack men tack ändå" för jag hade inte lösa pengar.
då svarar han "okej, tack ändå ha en trevlig dag" sådär jätteblyg.
mitt hjärta brast! plockade ut extra när jag betalade och köpte av honom påvägen ut.
så liten! han kunde inte ens räkna ut vad det skulle kosta, tänk alla gamla elaka kärringar som lurar barnen.
"jag tar två såna kransar och tre bilblommor, det blir tjugo kronor va?"
aw, men han blev så glad när jag köpte av honom.
sånt kan verkligen göra ens dag, nutte lille!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0