moonshine

har en liten confession.
jag har aldrig käkat hemmagjord majonnäs.
så tack vare min stora förebild per morberg, så blev jag sugen på att testa.
gjorde precis egen majonnäs.
hade en vitlöksklyfta i, sjukt gott!
jag som är värsta svullot, svävar på moln nu.
vet inte hur många gånger jag hade fingret i skålen, haha!
men kommer aldrig köpa färdig majonnäs mer.
köper hellre lite ekologiska ägg och gör egen, sjukt enkelt och MYCKET godare!


vill ni testa själva så kör på:
två äggulor, eko!
en matsked vitvinsvinäger
en tesked dijonsenap
två och en halv dl matolja.

blanda allt utom oljan och sen skulle man tydligen ha i oljan "droppvis"
men jag hade i dl för dl, gick lika bra.
vispa som satan under tiden bara!
sen hade jag i lite salt och svartpeppar plus en klyfta pressad vitlök.
körde det på rostade mackor precis med lite avokado, helt sjukt galet gott!
min inre tjockis är i himlen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0