Drive

i förrgår skickade therese och frågade hur det blev med LMFAO.
jag lyckades ta tjänstledigt från jobbet igår lite innan ett, LMFAO spelade på grönan i stockholm klockan åtta.
lite över två körde jag, therese och sara norrut.
peppade och taggade på en lång spontanresa till stockholm, men vi kom inte så långt.
någonstans på E4an mellan jönköping och gränna så dör bilen, det började ryka.
vi konstaterade att den bara kokade.
som tur var så hade bilen dött nära preem så jag och sara sprang upp och hämtade vatten i mängder.
fyller på vatten och låter bilen vila lite innan vi försöker starta ett par gånger, utan resultat.
kollar så där inte är vatten i oljan - inget vatten i oljan.
kollar vattnet - olja i vattnet = topp-packningen har gått = motorn är körd.
så LMFAO sket sig.
tänk er tre stackars tjejer mitt på E4an och inte en jävel stannar och vill hjälpa, bara en jävla massa tutningar, och en del finger från mig, vilka idioter det finns. och vi stod ändå där i två timmar.
snackade i telefon med bärgare säkert 3-4 gånger, världens trevligaste.
femtonhundra i självrisk fick vi betala för att han kom och hämtade oss, körde oss och bilen till jönköping.
missar precis tåget till nässjö, saras snälla pappa körde från hässleholm till jönköping för att hämta oss.
var helt slut när jag kom hem igår, idag kan jag nästan skratta åt det.

en erfarenhet iallafall, haha.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0